Gran acollida del concert organitzat per Caixacallosa

06 de Noviembre, 2012

L'església arxiprestal Sant Joan Baptista va ser l'incomparable marc on este dissabte es va celebrar el concert d'orgue i dolçaines "Viatge per l'Europa dels segles XVII i XVIII", organitzat per Caixacallosa amb la col·laboració de l'Ajuntament de la localitat. Al voltant de dos-centes persones van gaudir d'este particular esdeveniment cultural.

Interior de la iglesia de San Juan Bautista con el órgano barroco de fondo en un momento del concierto.

El grup Dolçabalocchi, format per dos dolçainers, Cristóbal Rentero i Fernando Cantó, i l'organista, Pau de Luis, va interpretar obres adaptades dels segles XVII i XVIII, entre altres de Vivaldi, Soler, Pradas, Corelli i Castello. El concert va finalitzar amb la interpretació de l'obra Dolçabalocchi, l'autor de la qual és Pau de Luis.

Al concert van assistir el president de Caixacallosa, Alberto Ferrando, i la regidora de Cultura, Maribel Ferrándiz, així com altres representants municipals i de l'entitat.

L'església arxiprestal de Sant Joan Baptista data de 1578, i constituïx un exemple del període de transició del barroc al neoclàssic. El seu orgue barroc va ser recentment restaurat amb la col·laboració de particulars i empreses, entre altres Caixacallosa.