Caixacallosa organitza el concert "Viatge per l'Europa dels segles XVII i XIII"

31 de Octubre, 2012

L'església arxiprestal Sant Joan Baptista acollirà dissabte que ve, 3 de novembre, el concert d'òrgan i dolçaines "Viatge per l'Europa dels segles XVII i XVIII", organitzat per Caixacallosa amb la col·laboració de l'Ajuntament de Callosa d'en Sarrià. L'entrada al concert, que se celebrarà a les 20 hores, serà lliure.

Diptico anunciando el concierto

El concert serà interpretat pel grup Dolçabalocchi, format per dos dolçainers, Cristobal Rentero i Fernando Cantó, i l'organista, Pau de Luis. Les seues interpretacions es basaran en un recorregut per la música dels segles XVII i XVIII, les obres de la qual estaven destinades a instruments de vent de l'època i han sigut adaptades per este grup a les característiques tècniques i expressives de la dolçaina. El seu repertori inclou obres de compositors espanyols del segle XVIII, com el P. Antonio Soler, Antonio Literes o Joseph Ximeno, entre altres.

El grup, fundat al novembre de 2003 amb motiu del cicle d'òrgan "Música i litúrgia a la Companyia" en el temple de la Companyia de Jesús de València, va repetir actuació en les dos edicions següents d'este cicle. També han actuat en els cicles d'òrgan de la parroquial de Sant Jordi d'Alcoi i de la parròquia de Nuestra Señora de la Luz de Conca.